De Helden zijn vier jonge lefgozers die allerlei stunts uitvoeren op Ketnet. Met 235 000 kijkers op Ketnet bereiken Sieg, Maureen, Dempsey en Nico vele kids. Ze waren op zoek naar een leuke plek om hun ‘heldenland’ te bouwen … een plaats waar kinderen kunnen spelen, ravotten en ‘de held uithangen’. Ze gingen op zoek en vonden TIENEN een magische plaats! Op dit moment is het groot Ketnet-Heldenland in opbouw! Het zal een prachtige speeltuin worden helemaal veilig uiteraard. Het productiehuis Hotel Hungaria laat deze speeltuin bouwen door Timecircus, een leuk kunstenaarscollectief uit Antwerpen. Wij zijn er alvast klaar voor en roepen, zoals de helden dat doen met een dikke vuist … Tsjik TSjak Vollenbak! Vanaf 16 april 2018 kan je de avonturen van de Helden volgen op Ketnet.

De stad pakt ook uit met een hele leuke actie om onze eigen helden te vieren. Ken jij een jonge gast of dame die de grote held van de school/familie/buurt is? Is jouw held tussen 7j en 14j laat het zeker weten aan onze stadsdiensten. Uit de genomineerden zullen een aantal kleine grote helden gekozen worden die we op een speciale manier zullen vieren.  Nomineer je kandidaat op  www.tienen.be/kleine-grote-helden-nominatie